Προστατευτείτε από το θυμό

Κατηγορία: Θυμός
Διεύθυνση σχετικού άρθρου: http://diatrofi.medlook.gr/articles.php?id=197&type=3

Η επιθετικότητα και ο θυμός σχετίστηκαν με κακή υγεία, ιδιαίτερα με παθήσεις της καρδίας και των αρτηριών. Υπάρχει κάποιος που μπορεί να πει ότι δε θύμωσε ποτέ στη δουλειά του;

Είναι απίθανο διότι ο θυμός σε διάφορους βαθμούς έντασης είναι μέρος της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Εξάλλου στο δύσκολο, γεμάτο προκλήσεις επαγγελματικό περιβάλλον δημιουργούνται τακτικά καταστάσεις που προδιαθέτουν για θυμό.

Το βασικό ζητούμενο είναι να καταφέρνουμε να κάνουμε το θυμό μας σύμμαχο και όχι ένα εχθρό που ξεκινά από μέσα μας σκορπώντας ζημιές για μας τους ίδιους αλλά και για άλλους.

Πρέπει να αποκτούμε ικανότητες που να διοχετεύουν την ενέργεια που συνοδεύει το θυμό σε έξυπνες εποικοδομητικές πράξεις που να επιλύουν προβλήματα, να βελτιώνουν την καριέρα μας και να κτίζουν αντί να χαλούν διαπροσωπικές σχέσεις.

Το μυστικό της επιτυχίας στη διαχείριση του θυμού είναι να προσπαθούμε να ελέγχουμε και να διοχετεύουμε την ενέργεια του θυμού προς καρποφόρες πράξεις. Παρά το γεγονός ότι αυτό δεν είναι πάντοτε μια εύκολη υπόθεση εντούτοις η διαπαιδαγώγηση σε ζητήματα θυμού και η διαχρονική προσπάθεια αποδίδουν πολλά.

Είναι γνωστό ότι το επίπεδο ψυχικής έντασης από το οποίο κάποιος αρχίζει να θυμώνει είναι διαφορετικό από άνθρωπο σε άνθρωπο. Επίσης γνωστό είναι ότι άλλοι θυμώνουν με ηπιότερο τρόπο ενώ σε άλλους ο θυμός είναι γεμάτος οργή και επιθετικότητα.

Το σημαντικό, ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά του καθενός, είναι να καταλαβαίνουμε τους λόγους για τους οποίους θυμώνουμε.
Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η αϋπνία, η κούραση και η εξάντληση αυξάνουν τη νευρικότητα, την ευερεθιστικότητα και μας κάνουν πιο ευάλωτους σε ερεθισμούς που οδηγούν σε θυμό.

Ο καλός ύπνος, η ξεκούραση και η χαλάρωση μας επιτρέπουν να ελέγχουμε καλύτερα το θυμό και να το χρησιμοποιούμε καλύτερα για να πετυχαίνουμε τους στόχους μας.

Όταν θυμώνετε δώστε στον εαυτό σας χρόνο. Μην αντιδράτε άμεσα χωρίς δεύτερες σκέψεις. Όταν ξεκουραστείτε και μετά επανεξετάσετε μια κατάσταση που σας αναστάτωσε και προκάλεσε θυμό, πολύ συχνά θα διαπιστώσετε ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά από ότι τα είδατε αρχικά.

Η έκφραση βίας, φραστικής ή άλλης δεν είναι δρόμος στον οποίο μπορούμε να επιτρέπουμε στο θυμό να μας οδηγεί διότι είναι γενεσιουργός παράγοντας δυσάρεστων καταστάσεων με απρόβλεπτες προεκτάσεις.

Μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν άτομα ή σύμβουλοι που μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε τρόπους για να υπερνικήσετε την αρνητική ενέργεια του θυμού και τα συναισθήματα που σας κάνουν να θέλετε να κάνετε φραστική επίθεση ή άλλες αρνητικές πράξεις.

Εάν νιώθετε θυμωμένοι προτιμήστε να κάνετε κάτι άλλο, για παράδειγμα να πάτε για τρέξιμο ή να κτυπήσετε ένα μαξιλάρι. Προτιμήστε να ουρλιάξετε εναντίον ενός δέντρου ή ενός αυτοκινήτου παρά εναντίον κάποιου άλλου ατόμου.

Η επιθετικότητα και ο θυμός σχετίστηκαν με κακή υγεία, ιδιαίτερα με παθήσεις της καρδίας και των αρτηριών. Η μείωση της έντασης και του στρες, η ορθή διαχείριση του θυμού και η δυνατότητα συγχώρεσης έχουν πολλές ωφέλιμες επιδράσεις στην υγεία και στην ποιότητα ζωής.

Τα άτομα που μπορούν να συγχωρούν άλλους σε ζητήματα διαπροσωπικής διαμάχης έχουν χαμηλότερη πίεση συγκριτικά με αυτούς που δεν μπορούν να συγχωρούν. Λιγότερο στρες και ψυχική καταπόνηση λόγω ανεξέλεγκτου θυμού και περισσότερη συγχώρεση σημαίνουν καλύτερη υγεία, λιγότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις ή καρκίνο και πιο όμορφη ζωή.

Βλέπε σχετικά άρθρα: