Η ψυχαγωγία για πρόληψη και θεραπεία

Κατηγορία: Αντιμετώπιση του στρες

Το χιούμορ καλλιεργεί την οξυδέρκεια, βοηθά την υγεία και δυναμώνει την άμυνα του σώματος.Η πρόληψη και η αντιμετώπιση των σωματικών και ψυχικών ασθενειών πρέπει να είναι ολιστική και ολοκληρωμένη. Αυτό σημαίνει ότι επιβάλλεται να λαμβάνονται μέτρα που να βοηθούν όχι μόνο το σώμα αλλά και τον ψυχικό κόσμο, την προσωπικότητα, τις ψυχολογικές ανάγκες και τις οικογενειακές, επαγγελματικές και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις ή πτυχές της ζωής του κάθε ανθρώπου.

Η θεραπευτική ψυχαγωγία έχει ρόλο στην πρόληψη και στην θεραπεία πολλών ασθενειών. Περιλαμβάνει ένα σύνολο ενεργειών, πέραν από τις καθαρά ιατρικές, φαρμακευτικές και νοσηλευτικές παρεμβάσεις, που γίνονται προς όφελος του ασθενούς με στόχο τη βελτίωση πολλών πτυχών της ψυχικής και της σωματικής του κατάστασης.

Υπάρχουν πολλά προγράμματα θεραπευτικής ψυχαγωγίας. Συνήθως περιλαμβάνουν δραστηριότητες όπως ο χορός, τα παιχνίδια, τα σπορ, το τραγούδι, τη μουσική, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη ζωγραφική και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που μπορεί να ευχαριστεί ένα ή περισσότερα άτομα.

Πολλές έρευνες τεκμηρίωσαν τις ευεργετικές για τον άνθρωπο επιδράσεις της θεραπευτικής ψυχαγωγίας. Είναι σημαντικές και μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η μείωση του στρες, η ανακούφιση από τον πόνο, η αύξηση της αυτοπεποίθησης, η μείωση της ευπάθειας στις ασθένειες, η βελτίωση της κοινωνικότητας, η αύξηση της αντίστασης στις μολύνσεις, η καταπολέμηση της κατάθλιψης, η καλύτερη κατάσταση του καρδιαγγειακού συστήματος και άλλες.

Ας συγκρατήσουμε μερικά βασικά στοιχεία σχετικά με τον ρόλο που μπορεί να έχει η ψυχαγωγία, για πρόληψη και θεραπεία διαφόρων διαταραχών ή παθήσεων:

1. Το θέατρο, η ζωγραφική, η ποίηση, η μουσική, ο χορός και άλλες τέχνες δεν προσφέρουν μόνο ψυχαγωγία. Έρευνες δείχνουν ότι είναι τρόποι ψυχαγωγίας, που ωφελούν μακροπρόθεσμα τη σωματική και την ψυχική υγεία.

2. Σε επαγγελματίες που έχουν πολύ υψηλό επίπεδο στρες, η χαλαρωτική μουσική, συνοδευόμενη από αρωματοθεραπεία με μασάζ, μειώνει δραστικά την ψυχική καταπόνηση και το στρες.

3. Το χιούμορ καλλιεργεί την οξυδέρκεια, βοηθά την υγεία και δυναμώνει την άμυνα του σώματος. Να βλέπετε κωμωδίες, να ακούτε ανέκδοτα και να γελάτε συχνά.

4. Η μουσική βελτιώνει τη μνήμη. Παιδιά που μαθαίνουν μουσικά όργανα έχουν καλύτερη μνήμη. Σε άτομα με εγκεφαλικές βλάβες η μουσική βελτιώνει τις δεξιότητές τους.

5. Έρευνες έδειξαν ότι η αγορά εμπειριών, όπως η παρακολούθηση θεάτρου, συναυλιών ή οι διακοπές, προσφέρουν μακροχρόνια πιο πολλά παρά η αγορά υλικών αγαθών, όπως πολυτελή αυτοκίνητα ή σπίτια.

6. Όταν βλέπετε κωμωδίες, η ροή αίματος καρδίας αυξάνεται. Οι λυπηρές ταινίες μειώνουν τη ροή αίματος στην καρδία. Η χαρά, το γέλιο και η ευθυμία βοηθούν την καρδία και τον εγκέφαλο.

7. Υποφέρετε από αϋπνία; Εάν ναι, μάθετε ότι άτομα που ακούνε απαλή μουσική πριν από το κρεβάτι χαλαρώνουν, μειώνεται ο ρυθμός της καρδίας και της αναπνοής τους και κοιμούνται καλύτερα.

8. Οποιαδήποτε καθημερινή ήπια δραστηριότητα που κάνει την καρδία να κτυπά πιο γρήγορα, όπως διάφορα παιχνίδια έξω στον ανοικτό αέρα, το ζωηρό περπάτημα, η κηπουρική, η ποδηλασία και το κολύμπι, μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: