Στρες: Θα σας ωφελεί εάν το διαχειρίζεστε σωστά

Κατηγορία: Αντιμετώπιση του στρες

Βάζετε ευχάριστες δραστηριότητες στο πρόγραμμά σας. Στην εποχή μας, σε πολλές χώρες όταν ρωτούν κάποιον πώς είναι, συνήθως η απάντηση, που συνοδεύεται από μια δόση στεναχώριας ίσως και απελπισίας είναι «πίεση, μεγάλη πίεση», «υπερβολική δουλειά» ή «στρες, συνέχεια ατέλειωτο στρες, με πολλές υποχρεώσεις χωρίς ελεύθερο χρόνο». Σίγουρα και εσείς θα έχετε πάρει ανάλογες απαντήσεις.

Το γεγονός αυτό δείχνει από μόνο του, ότι συχνά πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο και τις υποχρεώσεις τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι συνεχώς συναισθάνονται ότι αυτά που πρέπει να κάνουν είναι πέραν των δυνάμεών τους.

Το ψυχολογικό στρες προκύπτει όταν δημιουργείται σε ένα άτομο το αίσθημα ότι αυτά που απαιτούνται να κάνει ξεπερνούν τα συνήθη του όρια. Το αίσθημα αυτό, ανάλογα με τις απαιτήσεις των περιστάσεων μπορεί να είναι παροδικό, για λίγο χρονικό διάστημα ή μπορεί να γίνει συνεχές και χρόνιο.

Το ψυχολογικό στρες προκαλεί διάφορες βιολογικές αντιδράσεις στο ανθρώπινο σώμα. Ο στόχος τους είναι να βοηθήσουν το άτομο να επιστρατεύσει δυνάμεις του οργανισμού του που θα του επιτρέψουν να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις που έχει μπροστά του.

Οι βιολογικές επιδράσεις του ψυχολογικού στρες βοηθούν όταν εκδηλώνονται περιστασιακά και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Προκαλούν βλάβες στο σώμα όταν καθίστανται συνεχείς και χρόνιες λόγω ανεξέλεγκτου και αδιάκοπου στρες.

Οι περισσότεροι άνθρωποι στην εποχή μας, δυστυχώς δεν γνωρίζουν πώς να διαχειρίζονται σωστά το ψυχολογικό στρες. Δεν προετοιμάζονται κατάλληλα από την οικογένεια και το εκπαιδευτικό σύστημα στην ορθή χρήση του χρόνου και στην επιλογή των υποχρεώσεών τους, με αποτέλεσμα να καταβάλλονται από το στρες.

Είναι σημαντικό ο κάθε άνθρωπος να εξετάζει τις καταστάσεις που του προκαλούν στρες. Η κατανόηση ανοίγει δρόμους για καλύτερη αντιμετώπιση.

Η υγιεινή διατροφή, ο καλός ύπνος, η αποφυγή καταχρήσεων αλκοόλ, καπνίσματος ή άλλων ουσιών, οι φίλοι, οι καλές οικογενειακές σχέσεις, η ψυχαγωγία και η σωματική άσκηση συμβάλλουν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση και διαχείριση του στρες.

Στις περιπτώσεις που κάποιος συναισθάνεται ότι το στρες τον καταβάλλει και δεν μπορεί μόνος του να το νικήσει χρειάζεται να ζητήσει βοήθεια από εξειδικευμένο επαγγελματία της υγείας, ψυχολόγο, ψυχίατρο ή το γιατρό του.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι ορθής διαχείρισης του στρες που προσφέρουν ωφέλιμα αποτελέσματα. Ας δούμε μερικά χρήσιμα στοιχεία που είναι καλό να θυμόμαστε σχετικά με το στρες:

1. Το στρες μπορεί να είναι το φιλί του θανάτου ή να είναι το άρωμα της ζωής. Εάν το ελέγχουμε ορθά, μας κάνει ευτυχισμένους, εάν όχι, μπορεί να μας σκοτώσει.

2. Προσέξτε, πρέπει να μειώνετε και να διαχειρίζεστε σωστά το στρες σας: Χαλαρώστε, ηρεμήστε, ξεκουραστείτε. Το χρόνιο ανεξέλεγκτο στρες προκαλεί πρόωρη γήρανση και εγκεφαλικά επεισόδια.

3. Όσοι νιώθουν ότι όλα έχουν την ίδια σημασία κινδυνεύουν πιο πολύ από το στρες. Βάλτε προτεραιότητες, κάντε μόνο τα σημαντικά, για να έχετε λιγότερο στρες.

4. Εάν μια δουλειά που πρέπει να κάνετε σας προκαλεί στρες, μην την αναβάλλετε, κάντε την αμέσως. Η αναβολή αυξάνει το στρες, ο προγραμματισμός το μειώνει.

5. Το χρόνιο ανεξέλεγκτο στρες και ο θυμός ευνοούν το κλείσιμο των στεφανιαίων αρτηριών της καρδίας, συμβάλλοντας σε έμφραγμα και ανωμαλίες ρυθμού καρδίας.

6. Οι ειδικοί λένε ότι η υγιής σεξουαλική ζωή βοηθά την πνευματική διαύγεια και την άμυνα του οργανισμού, μειώνει το στρες και αυξάνει τη διάρκεια ζωής.

7. Η διατήρηση της ψυχραιμίας σας, κάτω από συνθήκες στρες, προστατεύει από ψηλή πίεση, που είναι αιτία καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικών. Να μένετε πάντοτε ήρεμοι.

8. Το στρες και οι κακές σχέσεις στην εργασία είναι αιτία καρδιακών προσβολών. Πρόληψη: Αρμονικές σχέσεις και κοινωνική υποστήριξη μεταξύ συναδέλφων όλων των βαθμίδων.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: