Η κούραση: Τρόποι προστασίας

Κατηγορία: Αντιμετώπιση του στρες

Η κούραση είναι κύρια αιτία σοβαρών ατυχημάτων.Η κούραση είναι μάστιγα της καθημερνής μας ζωής. Κάνουμε πολύ περισσότερα από ότι κανονικά αντέχει το σώμα μας και ο ψυχικός μας κόσμος.

Το αποτέλεσμα είναι ότι συχνά δεν προσφέρουμε στον εαυτό μας το χρόνο που χρειάζεται για ξεκούραση, χαλάρωση, αναζωογόνηση και συσσώρευση δυνάμεων για μια νέα αρχή.

Η κούραση συσσωρεύεται και οι κίνδυνοι της χρόνιας συνεχιζόμενης κόπωσης είναι μεγάλοι. Η κούραση είναι κύρια αιτία σοβαρών ατυχημάτων, μειωμένης απόδοσης σε όλους τους τομείς, ψυχικής καταπόνησης, ψυχολογικών διαταραχών και προβλημάτων στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Υπάρχουν μερικά απλά αλλά αποτελεσματικά μέτρα που μπορεί να μας είναι πολύτιμα στον αγώνα μας εναντίον της κούρασης:

1. Χαλαρώστε και διώχνετε το στρες κάθε φορά που μπορείτε

2. Μάθετε να λέτε όχι. Μη φορτώνετε υπερβολικά το πρόγραμμα σας με αποτέλεσμα να οδηγείστε σε επιπλέον άγχος, σκοτούρες και κούραση.

3. Προσέξτε τη διατροφή σας. Να τρώτε καθημερινά ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Περιορίστε τις τροφές πλούσιες σε λίπη και ζάχαρο. Μην τρώτε μεγάλα γεύματα διότι προκαλούν κούραση.

4. Ασκείστε το σώμα σας. Κάνετε τουλάχιστον 30 λεπτά κάποιας μορφής άσκησης καθημερινά, όπως περπάτημα, εργασία στον κήπο ή κάποιο σπορ.

5. Παίρνετε χρόνο για τον εαυτό σας. Κάνετε διακοπές. Όταν το σώμα ζητά ξεκούραση, πάρτε χρόνο και δώστε του την ευκαιρία να αναζωογονηθεί.

6. Δώστε στον οργανισμό σας τον ύπνο που χρειάζεται. Μην βλέπετε τηλεόραση στο υπνοδωμάτιο. Αποφεύγετε να τρώτε στις 2 ώρες πριν κοιμηθείτε. Ο απογευματινός ύπνος βοηθά αλλά δεν πρέπει να ξεπερνά 45-60 λεπτά. Το υπνοδωμάτιο να είναι σκοτεινό, ήσυχο, χωρίς ζέστη όταν κοιμάστε.

Εκτύπωση του άρθρου Στείλε σε ένα φίλο

Βλέπε σχετικά άρθρα: